のびやかにだらしなく

__________________________________________________________________________

 

 

いつまでも完成しないように、あるいは完成したくないように描かれる

開放的な表現、完成を拒絶するその自由闊達な画法をゴヤ風に言うと

”ロス・カプリチョス"”

 

気のむくままにの精神のいかにも現代的な表明にほかならない。

 

 

 

 

 

空間という大きなものに興味があります。

 

空間の、何気ない気配と向き合う時間を大切に

刻々と流れる一瞬の息づかいを静止画として、切り取るようにキャンバスに描き留めます。

 

のびやかにだらしなく、絡まり、ぐちゃぐちゃ、もつれる、とぎれる、きえる

であう、つながる、なびく、かさなる、こぼれる、すいこむ、ふしだらな気まぐれ 

 

 

 

絵描くのでは触れる、触れたいということ

 

 

そうやって空間と向き合い、追いかけています。

それ自身が主張するのではなく、感じてほしい        いい意味で向き合わない絵画

 

 

 

 

 

 

 

 

一呼吸おいて、また触れてみる

 

ありのままの、のびやかにだらしなく

理屈やことばを超えた空間のずっと奥深くまで潜り込みたい

 

 

 

 

 

 

 

どこまでも媚びない自由な空間を                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                           2021.3   森綾乃

 

Carefree and Loose

__________________________________________________________________________

 

 

Painting so as never to complete or as if not wanting to

The open expression which refuses completion 

The style of the free-spirited one might call “Los caprichos” like Goya

 

Nothing but a very modern statement of the spirit of spontaneity

 

 

 

 

 

 

Space and lines interest me the links between which I pursue

 

The emerging lines are carefree and loose

 

Which tangle in a mess, twist, disconnect and go out of sight,

Then meet, connect, billow, overlap, spill and absorb, like a caprice

 

Like unfolding layers of space and the feeling of unconsciousness,

 

Meeting color and realizing aroma out of nowhere

 

 

 

 

 

Enjoying the reverb of open space, one meets with the beauty of nothingness,

The space of blushing, ripening lines and the breath of life,

 

 

The eternally bold and free

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ayano Mori